24 oktober 2021

Op zondag 24 oktober, tijdens de feestelijke officiële opening van Paddenbroek, het natuur-educatief centrum midden in de velden van Gooik, konden wij als Kring nog eens buiten komen met onze stand. Dank aan de verantwoordelijken van Paddenbroek daarvoor! Het deed ons goed om nog eens met een stand te staan, voor een publiek, buiten op een soort marktje. Het was niet dezelfde interesse van de mensen als bij de jaarmarkt, maar toch kregen we belangstellenden genoeg die naar onze uitgaven kwamen kijken.

Uiteraard konden we onze nieuwste boeken aanbieden en dat was toch een pluspunt. In deze coronatijd was er nog niet echt een mogelijkheid geweest om dat te doen. Zowel het boek over ‘de Kesterse fanfare’, als dat over ‘het vaccinatiecentrum’, het boek over ‘de Sint-Niklaaskerk van Gooik’ als het boek, dat net de dag ervoor was verschenen over ‘150 jaar Paardenvolk te Kester’ kregen veel beziens. En onze vaste kopers bij de leden lieten het zich geen tweemaal zeggen: hun verzameling werd direct aangevuld.

En daarbij mochten we ook nog eens twee nieuwe leden inschrijven. Op dat moment haalden we nummers 745 en 746 binnen! Deze mensen beseften ook wel dat je voor slechts 20 euro vier mooie tijdschriften binnenhaalt, en dat je daarbij nog eens 2,50 euro korting krijgt op al onze boeken. Dat is een buitenkans.

Een mooie namiddag dus voor ons als Kring op de site van Paddenbroek; heel veel volk, een goede organisatie en wij met een gelukkig gevoel naar huis.

• Aantal paginahits: 43.663.685