11 juni 2022

Dit boek van Jef Van Nimmen is ondertussen ook verschenen, zonder officiële voorstelling, op de April-Vis-Kermis van Chiro-Kester, in het weekend van 22-23-24 april. Eigenlijk was deze uitgave al gepland voor 2021, maar door het overlijden van de auteur werd het sowieso voor een tijd(je) uitgesteld. Het wegvallen van Jef woog nog te zwaar door op de bestuursgroep van de Kesterse chiro; het verlies moest allemaal wat zakken in de geesten.

Na een klein jaar werd er terug contact opgenomen met ons en na een paar keer samenkomen geraakten we het eens over de uitgave van dit boek. En maar goed ook, want het werk van Jef verdiende het om uitgegeven te worden. Het was een samenvatting van 44 jaar inzet in deze Kesterse vereniging, die hij mee hielp stichten in 1977. Honderden foto’s werden geselecteerd, verscheidene teksten over de ontstaansgeschiedenis, de startdagen, de bivakken, de jubileumvieringen, enz. werden opgemaakt, allemaal door één man: Jef Van Nimmen. Tot de laatste snik heeft hij eraan gewerkt, om het toch maar af te krijgen. En het is hem helemaal gelukt. Het bewijs is er: een prachtig boek van 250 bladzijden, klaar om gelezen en bekeken te worden. Voor wie ooit in de Kesterse chiro is geweest, is dit zeker een must. Maar ook anderen ontdekken er de wondere wereld van deze bloeiende vereniging.

Het boek kost 25 euro (niet-leden) en 22,50 euro (leden Heemkundige Kring); het is te verkrijgen op de gekende plaatsen.

Op zaterdag 11 juni was er toch een persmoment in de pastorie van Kester om het boek officieel voor te stellen. Voor beelden hiervan was het iets te dicht bij de verschijningsdatum van dit tijdschrift. We zullen ze zeker in het nummer van september brengen.

• Aantal paginahits: 44.670.020