Familiekunde
  FAMILIE002
  familie002.pdf

Beschrijving

Lucien Persoons, de kleine fijn besnorde humoristische arm der wet, was gekend en geliefd in zijn Oetingen. Hij was vrijwilliger geweest in de Koreaanse oorlog en dat gaf hem een geheimzinnig aureool. Wat bezielt iemand om zijn leven vrijwillig in gevaar te brengen en dan nog aan de andere kant van de wereld? Dat was heel intrigerend en we gingen op zoek naar de mens achter de volkse figuur.

Het gevecht in de Koreaanse jungle was onmeedogenloos hard geweest en heeft Lucien voor de rest van zijn leven getekend. Achter het guitige en vriendelijke champettergezicht smeulde Korea-ellende. In dit werkje is er dan ook veel aandacht besteed aan die periode. Via zijn dagboek maken we als lezer mee wat hij in het verre Korea doormaakte: de kou en de hitte, het gevaar voor zichzelf, maar ook voor zijn kameraden. De dood loerde om elke hoek. Oorlog is geen spelletje!

We krijgen in dit boek ook een betere kijk op de omgeving waarin Lucien opgroeide. Zowel de familie langs vaderszijde als langs moederszijde wordt besproken. Op die manier wordt een stukje Oetingse geschiedenis tot leven gebracht uit het midden van vorige eeuw.

Laat je meeslepen door het verhaal en geniet van de unieke beelden die als illustratie dienen. Dan pas komt Lucien, champetter en Korea-veteraan weer tot leven!

• Aantal paginahits: 43.660.777