Na de afknapper tegen Pilsen en de eervolle nederlaag na een fraaie repliek tegen Barcelona zette Halle-Gooik tegen Dobovec, de nummer 7 op de Uefa-ranking, de puntjes op de i.

Gabriel Grello zette de toon met de openingsgoal. Tomic prikte de 2-0-ruststand op het scorebord. Jelovcic diepte de voorsprong uit. Grello stuurde een vrijschop onhoudbaar in de kruising. Toen de Slovenen overschakelden op een vliegende keeper, leverde hen dat de symbolische eerredder op.

Manager Lieven Baert kon zich verzoenen met de passage van Halle-Gooik in de Main Round van de Champions League, al blijft de offday tegen Pilsen wel onbehaaglijk in het achterhoofd suizen.

“Om naar de Final 4 door te kunnen stoten, moeten we eigenlijk Barcelona kunnen ontlopen, want dat is toch wel duidelijk de nummer één van Europa”, zegt Lieven Baert. “De tweede plaats hadden we wel kunnen pakken. We eindigden met drie ploegen op een gedeelde derde plaats, maar via het doelsaldo werden we pas derde.”

“Onze supporters gaven hun visitekaartje af met hun formidabele steun. De spelers deden dat ook, behalve tegen Pilsen, waardoor ons toernooi er eigenlijk al op zat na één speeldag. Tegen Dobovec toonden we dan weer dat we blijven groeien. Zowel twee als drie jaar geleden verloren we nog van Dobovec. Ik zag naast een sterke Grello ook een geweldige Edu. Ook Tomic en Cristiano waren top. Ik ben verheugd met de prestatie van Steven Dillien. Tegen Barcelona bleef hij de hele wedstrijd op de bank, maar tegen Dobovec bewees onze Rode Duivel het niveau aan te kunnen. Dillien had het dit jaar moeilijk met het niveauverschil met Antwerpen, maar pikt het Europese niveau stilaan op.”

• Aantal paginahits: 44.356.823