Bruno François

Overige informatie

Overige informatie:

23 maart 2003

Oetingenaar Bruno François ontving de Gooikse cultuurparel 2003 uit handen van de voorzitter van de culturele raad Dany Dehandschutter. François oordeelde dat er te veel eer naar hem ging. "Dit was nooit mogelijk zonder de hulp van vele medewerkers".

Dany Dehandschutter, voorzitter van de culturele raad van Gooik, noemde François een culturele duizendpoot. Zo wist hij in de regio de werking van meerdere afdelingen van het Davidsfonds te stimuleren, richtte hij mee de Oetingse scouts op, was nadrukkelijk aanwezig bij de 11-julivieringen, enzomeer.

Het geloof nam hierbij steeds een speciale plaats in. Bruno François: "Dat was steeds een van mijn basispijlers. Ik was bij verenigingen waar die noemer erg belangrijk was. Dat begon bij de scouts. Ik was geen alleen-werker. Cultuur kan je trouwens niet alleen brengen. Daarom vind ik dit teveel eer voor mij. Er waren vele anderen betrokken bij de activiteiten die we organiseerden''.

Het optreden van de Hadosingers en een korte babbel over de Oetingse scouts verrasten de laureaat van de cultuurparel. Oud-scoutsleider Luc Dedobbeleer drukte zijn appreciatie uit voor het werk van Bruno. Hij kreeg navolging van Fons Verleyen van het Davidsfonds. Schepen van cultuur Herman Anthoons beklemtoonde dat vrijwilligerswerk het cement is voor het culturele leven in een gemeente. En verwees hiermee naar de inzet van de laureaat.

• Aantal paginahits: 44.037.778