Gedcom-project

Het is de bedoeling om op termijn stambomen en kwartierstaten in gebruiksvriendelijke computerprogramma's in te tikken. We zoeken daarvoor ook een aantal vrijwilligers. We hopen dat er onder onze lezers mensen zijn die oude of nieuwe stambomen bij familieleden of buren weten zitten en ons willen helpen bij ons project. Geef ons een seintje op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Anderzijds willen we ook mensen leren kennen, die al hun kwartierstaat of stamboom ingetikt hebben. Van hen hadden we graag een gedcom-bestand. Het spreekt vanzelf dat wie zijn gedcom aan ons geeft, een gedcom van al onze vrienden krijgt.

In mensentaal: wie ons zijn stamboom onder gedcom-vorm bezorgt, krijgt een databank met stamboomgegevens van tienduizenden mensen terug. Het aantal personen ligt zo hoog, omdat we voor ons project al gedcoms verzamelen in één centrale databank.
Een digitale stamboomdatabank met 100.000 personen bij u thuis? Het kan deze week nog, dankzij het gratis gedcom-project onder leiding van Johnny Van Bavegem. Deze gratis gegevensbank zal het stamboomonderzoek naar uw voorouders in een stroomversnelling brengen. Wij gebruiken softwareprogramma's die je toelaten binnen enkele seconden gedcoms te bekijken met de genviewer. Op die manier vindt u razendsnel gegevens over gemeenschappelijke personen met voorouders en afstammelingen.
U gelooft in het gedcom-project? De afspraak tussen onze gedcom-vrienden is vrij eenvoudig: wie zijn gedcom digitaal opstuurt naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. krijgt de gegevens van de huidige gedcom-vrienden, maar ook in de toekomst worden je via e-mail updates van bestaande gedcoms gratis gemeld. Iedereen deelt alles met iedereen en iedereen krijgt alles van iedereen.
Wie nog geen stamboomprogramma's heeft, kan deze hier gratis vinden.

• Aantal paginahits: 43.975.399