Oorspronkelijk zou PIBO ook woensdag al gespeeld hebben tegen Meeuwen. Maar die match werd verplaatst naar 20 december, met Meeuwen als thuisploeg. Meer rust en toch leefde PIBO met een bang hartje naar de topper van vanavond (21.20 uur) toe. Op een gegeven moment leken enkele spelers in quarantaine te moeten.

“Gelukkig liep het zo´ n vaart niet en kunnen we straks op iedereen rekenen, uitgezonderd de geblesseerde Ian Fory”, vertelt coach Carmelo Nieddu, die het belang van de match niet wil overschatten. “We hebben nu drie verliespunten meer. Zelfs bij een nederlaag is niets beslist. Borgerhout speelt in de terugronde nog acht keer op verplaatsing. Ik denk niet dat ze dit nog eens kunnen herhalen en op de voorlaatste speeldag komen ze naar ons. Wij groeien elke week, enkel het bekerverlies tegen Liko Genk was een domper. Dat willen we rechtzetten in Borgerhout.” Springt PIBO naar de kop?

Terwijl Meeuwen vanavond (20.30 uur) nog Halle-Gooik ontvangt in het kader van de zestiende finales van de Beker van België, speelt ook eersteklasser Eisden-Dorp nog voor de competitie tegen Herentals (21.30 uur). Alles mag, niets moet. Zeker na de 3-2-winst van woensdag tegen Moeskroen. Eisden-Dorp miste niet minder dan vier vaste waarden. Annab keert vanavond terug. Hasselt zette woensdag verdiend rode lantaarn Jette opzij met 7-2 en gaat even in winterslaap.

• Aantal paginahits: 43.579.361