Op zaterdagnamiddag 22 oktober is er een mogelijkheid om zonder afspraak je herfstbooster te halen in de oude kerk van Strijland, met afspraak kan het nog op maandag 24 oktober. Zes Pajotse gemeenten, de Eerstelijnszone Pajottenland en vele vrijwilligers zorgden samen voor een succesverhaal van de twee vaccinatiecentra in Gooik.

Sinds september 2022 werden er in het Vaccinatiecentrum Strijland herfstboosters gezet. Dat levert volgende vaccinatiegraad voor de herfstbooster op (cijfers 18/10/ 2022): voor de Eerstelijnszone Pajottenland is dat 38,06%, voor Vlaanderen 32.05%.

Exacte info voor wie nog een herfstbooster wil:

Valt hiermee een definitief of voorlopig doek over de vaccinatie in Gooik, dat zal de toekomst uitwijzen. Eerst werd er gevaccineerd in het Gemeentelijk Sportcentrum Koornmolen, maar in november 2021 opende het vaccinatiecentrum in de kerk van Strijland. Inwoners van Bever, Galmaarden, Gooik, Herne, Lennik en Roosdaal konden er terecht voor de boostervaccins tegen COVID-19.

De Eerstelijnszone Pajottenland heeft zeker haar steentje bijgedragen aan de werking op Vlaams niveau. Gooiks burgemeester Simon De Boeck: “We mochten hier, eerst als proefproject en nadien op vaste basis, kinderen van 5 tot 12 jaar vaccineren. Hiervoor werd kindvriendelijk materiaal aangekocht.” De Boeck dankt ook alle omwonenden van de Koornmolen en van de oude kerk voor het begrip tijdens de drukte van de voorbije periode. Dankzij de medewerking en flexibiliteit van iedereen konden we zowel vaccineren als blijven organiseren.”

Helpende handen

“Zonder onze vrijwilligers, artsen, verpleegkundigen, apothekers, eigen personeel en medewerkers van het centrum, was er geen vaccinatiecentrum. Er waren heel wat taken in te vullen: parkeerplaatsen aanduiden, registreren van vaccins, afspraken verplaatsen, organiseren van de werking en zo meer. Dag in dag uit deden ze dit met een glimlach. Onder het team zijn ondertussen vriendschappen voor het leven gesmeed. Heel wat vrijwilligers hebben de smaak van het vrijwilligerswerk echt te pakken gekregen,” besluit De Boeck.

• Aantal paginahits: 43.691.030