Koning Boudewijnstichting
  1974
  PUB_2016_3429_Woonondersteuning.pdf

Beschrijving

Voor jongeren die binnenkort met de realiteit van hun naschoolse leven worden geconfronteerd, vormt financiële educatie een belangrijke bagage. Zij kunnen hun profiel als consument leren kennen, alsook het belang van het beheer van eigen financiën, de oorzaken en de gevolgen van schuldoverlast, de impact van hun consumptie op de wereld, ...

Daarom heeft de Koning Boudewijnstichting aan het Vlaams Centrum Schuldbemiddeling, aan het Observatoire du Crédit et de l´Endettement en aan het Steunpunt voor de Diensten Schuldbemiddeling van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest de opdracht toevertrouwd om gemeenschappelijk een pedagogisch dossier op te stellen voor leerkrachten die les geven aan 14- tot 18-jarigen.

Met dit dossier willen we de persoonlijke reflectie van de pedagoog over soms delicate kwesties die te maken hebben met geld, consumptie of krediet aanwakkeren. De informatie en de suggesties in verband met mogelijke lesvormen of instrumenten in het dossier moeten leerkrachten wapenen om diverse lessen over deze thema´s te kunnen voorbereiden. Het dossier is geen kant-en-klaar-pakket, maar vraagt van de leerkracht een inspanning om zich in te leven, afhankelijk van het type les dat hij zal geven en het publiek dat hij wil bereiken.

DOORZOEK ONS GELUIDSARCHIEF

Met 690 liedjesteksten en -boeken

GELUIDSARCHIEF

LIEDJESBOEKEN

DOORZOEK ONS QUIZARCHIEF

Met bijna 2.000 quizvragen en antwoorden

QUIZVRAGEN

QUIZUITSLAGEN

Nog geen lid van onze Kring?

Lid van de Heemkundige Kring worden kan je voor slechts € 25,00

IK WIL NU LID WORDEN

PERSBOEK 2023 is klaar!

Heb je graag een persboek met hierin alle persartikels over Gooik?

Dat kan voor slechts € 20,00 (lid)

IK BESTEL NU EEN PERSBOEK

• Aantal paginahits: 45.295.757