Beschrijving

Uit recente analyses van het Studiecentrum voor Ondernemerschap blijkt dat 15 procent van de zelfstandigen zich minstens zes jaar onder de armoedegrens bevindt. Het is voor deze groep van zelfstandigen dat de Koning Boudewijnstichting het nodig vond na te gaan hoe hun situatie kan verbeterd worden. De Stichting heeft ervoor geopteerd een goed onderbouwd debat te stimuleren rond mogelijke maatregelen om de problemen van zelfstandigen in moeilijkheden te voorkomen of te remediëren. Ze vroeg aan twee wetenschappelijke experten, Johan Lambrecht, directeur van het Studiecentrum voor Ondernemerschap, Hogeschool-Universiteit Brussel, en Didier Van Caillie, directeur van het Centre d’Etude de la Performance des Entreprises, HEC Ecole de Gestion, beleidsmaatregelen voor te stellen die kunnen genomen worden om zelfstandigen in moeilijkheden te helpen.

Er werden zeven grote clusters/werven van maatregelen uitgewerkt. Deze beleidsaanbevelingen werden gepresenteerd en besproken op een rondetafel die plaats had op 14 december 2011. Alle belangrijke, betrokken actoren kregen hier de kans hun mening en feedback te geven op de beleidsaanbevelingen. De finale versie van het rapport is aangevuld met een verslag van deze rondetafel.

DOORZOEK ONS GELUIDSARCHIEF

Met 690 liedjesteksten en -boeken

GELUIDSARCHIEF

LIEDJESBOEKEN

DOORZOEK ONS QUIZARCHIEF

Met bijna 2.000 quizvragen en antwoorden

QUIZVRAGEN

QUIZUITSLAGEN

Nog geen lid van onze Kring?

Lid van de Heemkundige Kring worden kan je voor slechts € 25,00

IK WIL NU LID WORDEN

PERSBOEK 2023 is klaar!

Heb je graag een persboek met hierin alle persartikels over Gooik?

Dat kan voor slechts € 20,00 (lid)

IK BESTEL NU EEN PERSBOEK

• Aantal paginahits: 45.703.667