Beschrijving

Deze inspiratiegids in samenwerking met de koepelorganisaties van steden en gemeenten beschrijft een aantal voorbeelden in binnen- en buitenland waardoor gemeenten en steden hun ‘dementievriendelijkheid’ verhogen; hoe zijn ze ontstaan? Hoe ga je van idee naar project? Wat zijn de instrumenten en acties? Welke lessen kunnen we hieruit trekken?

Personen met dementie en hun mantelzorgers krijgen hierdoor meer kansen om een rol te spelen in de lokale gemeenschap en te blijven deelnemen aan het openbare leven. Dit om een dementievriendelijke omgeving te creëren en hierdoor de kwaliteit van leven bij personen met dementie te verhogen.

In samenwerking met de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten en de afdeling OCMW van de Vereniging van de Stad en de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

DOORZOEK ONS GELUIDSARCHIEF

Met 690 liedjesteksten en -boeken

GELUIDSARCHIEF

LIEDJESBOEKEN

DOORZOEK ONS QUIZARCHIEF

Met bijna 2.000 quizvragen en antwoorden

QUIZVRAGEN

QUIZUITSLAGEN

Nog geen lid van onze Kring?

Lid van de Heemkundige Kring worden kan je voor slechts € 25,00

IK WIL NU LID WORDEN

PERSBOEK 2023 is klaar!

Heb je graag een persboek met hierin alle persartikels over Gooik?

Dat kan voor slechts € 20,00 (lid)

IK BESTEL NU EEN PERSBOEK

• Aantal paginahits: 45.288.659