15 augustus 2013

Op halfoogst werden dit jaar voor de 25ste editie van de pareltjesworp Sofie Dumont (Goe gebakken - VT4 en de keuken van Sofie - VTM) en Willy Sommers uitgenodigd om er om 15u15 vanuit de lucht chocoladen parels naar beneden te gooien. Door het mooie zonnige weer waren heel wat mensen opnieuw van de partij met de hoop om misschien wel het gouden juweel te vangen. Eerst werden door de OCMW-raadsleden een aantal senioren uit de verschillende deelgemeenten gelukkig gemaakt. Zij kregen een doosje chocoladen parels  aangeboden. Nieuw was dit jaar dat iedereen zich kon inschrijven om ook zelf mee de hoogte in te gaan. Uit deze inschrijvingen werden twee winnaars getrokken. Zij mochten met de bekende Vlamingen meegooien vanuit de lucht. Als naar gewoonte hadden de gemeenteraadsleden op de eerste verdieping van het gemeentehuis postgevat, om vanuit de ramen eveneens parels naar beneden te gooien. Er waren uiteindelijk vier mooie prijzen te winnen. Het gouden juweel werd gewonnen door Seppe Van Meulder (6 jaar) uit Sint-Pieters-Leeuw. Eveneens uit Sint-Pieters-Leeuw was de winnares van een hespendroger, nl. Jolina Mary. Tot slot werden nog twee kookboeken van Sofie Dumont gewonnen door onze David Van Bavegem uit Gooik en Luc Leroy uit Halle. Daarna verplaatste de massa zich naar de atletiekpiste alwaar een optreden van Willy Sommers kon worden bijgewoond. De sfeer zat er daar goed in. Een prachtige organisatie van de Landelijke Gilde van Gooik.

• Aantal paginahits: 45.241.054