Op 27 augustus gaat in het centrum van Oetingen al de 21 ste Dwars door Oetingen - Run to rise again door. Er zijn ondermeer  kinderlopen (250m & 500m & 1000m) 14.00u. Voor de ouderen zijn er 6km 14.30u // 12km 14.45u. Inschrijvingen vanaf 13u in de zaal Elkerlyc op het Kerkplein in Oetingen.

Inschrijvingsprijs volwassenen: 5euro // kinderen: 2euro. Elke deelnemer ontvangt waardevolle naturaprijzen. Podiumprijzen voor de eerste van elke categorie (6km & 12km)

Podiumprijzen voor “de eerste drie lopers (M/V) op beide afstanden” Speciale prijzen voor de snelste M/V na 1km op beide afstanden. JCO organiseert een tombola t.v.v het goede doel met als hoofdprijs een Scott mountainbike. Hoe neem je deel? Koop loten op 27 augustus! JC Oetingen schenkt de opbrengst van het evenement en van de tombola aan de vzw “Tout Bien OKIDOKI”. Deze vzw zet zich in voor het mentaal welzijn bij jongeren. Ze willen het taboe rond zelfdoding doorbreken en suïcide bespreekbaar maken. Niet alleen voor mensen met suïcidale gedachten, maar ook voor al wie hen omringt. Voor ieder van ons dus. Hun doelen? De aandacht vestigen op de oh zo relevante problematiek van zelfdoding en een open cultuur creëren waarin iedereen vrijuit over zijn/haar emoties kan en durft te spreken.

Op dinsdag 20 mei 2003 om 19u verzamelden de stichtende leden Sylvain Sollier, Francis Beyl, Rudi Elinckx, André Michiels, Freddy Boucqioux, Eddy Vierendeels & Jan Depester in de living van Café ’t Vijfde Wiel. En die bewuste avond zag een vereniging voor onbepaalde duur het licht. Jan was de voorzitter van 2003 – 2008, in 2009 nam Tom de fakkel over. De samenstelling van het bestuur is gedurende al die jaren vele malen gewijzigd. Naast de stichtende leden zijn er ook de ereleden Agnes Debontridder, Ilse Jacobs, Isabel Roobaert, Mieke Devillé, Katrien Vanaudenrode, Jessy Rooseleers & Daisy Schoukens. Het huidige bestuur bestaat uit Tom Amijs, Roger Ghijssels, Miriam Dehaever, Luc Dedobbeleer, Griet Devriendt, Stijn Dedobbeleer, Jimmy Devlaeminck, Heidi Gilles, Nico Lostermans & Inge Mertens. Samen met onze leden en sponsoren vormen ze TEAM JC OETINGEN, net als dreamteam USA is de samenstelling reeds vaak veranderd maar de instelling blijft onveranderd doorheen de voorbije 20 jaar: samen sporten, plezier maken, feesten, uitdagingen (op <> vlakken) aangaan & goede doelen steunen ….

Ondertussen bestaat onze club uit lopers, stappers & spinners. In 2010 telde onze club 81 leden artikel afdrukken     22 aug 2023Marc ColpaertMarc Colpaert       Terug

• Aantal paginahits: 44.527.031