Erik Vandeweyer

Bij Halle-Gooik rekent men op de diensten van Dragan Tomic. De Serviër haalt sinds de Champions League een hoog niveau. Momenteel beleeft hij drukke dagen, want deze week was hij nog aan de slag met de nationale ploeg. Met succes. “Ik moest met Servië een barrageduel afwerken om een plaats af te dwingen op het Europees kampioenschap. In de eerste match versloegen we Wit-Rusland thuis met 3-1. Die mooie uitgangspositie moest nadien ook verzilverd worden. Woensdag wonnen we ook de return. Na een spannende match werd het 2-3. Zelf nam ik het eerste doelpunt voor mijn rekening. Door deze twee overwinningen mogen we nu in januari deelnemen aan het EK. Dat start op 12 januari in Nederland. Het moet een nieuw sportief hoogtepunt worden, nadat ik twee maanden geleden met Servië al deelnam aan het WK en vorige maand met Halle-Gooik me kon kwalificeren voor de Elite Round van de Champions League. België zal op het EK spijtig genoeg niet present zijn.”

Chatelet

Lang napraten zit er voor Dragan Tomic niet in. Vrijdagavond – welke onverlaat haalt het in zijn hoofd om de match pas om 22u15 te laten starten? – neemt men het op tegen Chatelet. “Dit wordt de moeilijkste match van het seizoen. Op zich beschikt de tegenstander al over een sterk team dat elke eersteklasser het vuur aan de schenen kan leggen. Daarnaast verwachten we ons aan een gemotiveerde ploeg. Mannen als Omar Rahou, Valentin Dujacquier en Leo Carello hebben een verleden bij Halle-Gooik. Zij zullen gebrand zijn om zich te tonen. Iedereen beseft dat we het niveau van de Champions League zullen moeten halen om ongeslagen te blijven.”

Leo Carello

Voor Leo Carello wordt het een bijzondere avond. De voorbije seizoenen was hij een sterkhouder bij Halle-Gooik. Bij de supporters was de Braziliaanse Belg zeer geliefd. Voor het eerst behoort hij nu tot het andere kamp. “Uiteraard wordt dit voor mij een bijzondere match. Ik zal zeker niet met rancune aan de aftrap komen, ik wil me wel graag tonen. Halle-Gooik heeft altijd een speciale plaats in mijn hart gehad. Dat is niet veranderd, omdat ik nu kleuren van Chatelet verdedig. Misschien keer ik ooit wel eens terug naar de club waar ik veel aan te danken heb.”

• Aantal paginahits: 44.495.705