Erik Vandeweyer

Jean Van Beers was sinds januari 2020 aan de slag bij de club. Met een knappe dertien op vijftien leek hij de club in het seizoen 2019-2020 naar handhaving in eerste provinciale te loodsen, maar toen brak de coronapandemie los. De competitie werd stopgezet, waardoor de club moest degraderen. Het vorige seizoen werd geannuleerd. Dit seizoen zijn de resultaten en het spelniveau niet zoals vooraf verwacht werd. Met een trainerswissel hoopt de club kentering te brengen.

Welkom

Voorzitter Pascal Vandercammen geeft meer duiding bij de gebeurtenissen. “De club wil Van Beers danken voor zijn inzet en engagement en wenst hem succes toe in zijn sportieve toekomst. Het is nooit leuk om afscheid te nemen, zeker als iemand een sterke band heeft met de club. In 2020 begon Jean aan zijn tweede termijn bij Kester-Gooik. Daarvoor was hij al eens vijf jaar lang trainer van de fusieclub geweest. De eerste keer zijn we in alle vriendschap uit elkaar gegaan. Nu is dat niet anders. Jean blijft welkom op de club.”

Nieuwe trainer

Een nieuwe trainer werd intern gezocht. Johnny Lebegge wordt de nieuwe trainer van de A-ploeg. Lebegge was in het verleden al jeugdtrainer van SK Gooik, Eendracht Aalst en Waasland-Beveren en keeperstrainer van FC Ganshoren. Dit seizoen keerde hij terug naar de oude stal en werd keeperstrainer van KV Kester-Gooik. Nu krijgt hij de volledige sportieve leiding van de A-ploeg in handen. Pascal Vandercammen duidt het snelle handelen. “Johnny Lebegge kent de club door en door. Hij was jarenlang het betrouwbare sluitstuk van de ploeg, jeugdtrainer en jeugdcoördinator van de club. In die functie heeft hij heel wat spelers klaargestoomd die de voorbije jaren deel uitmaakten van de A-ploeg. In dat opzicht past hij dan ook in de filosofie van de club. Johnny krijgt voor het eerst de leiding van een eerste ploeg in handen, maar de club heeft vertrouwen in de samenwerking.”

• Aantal paginahits: 44.510.506