VOETBAL1ste provinciale KV TERVUREN-DUISBURG Leeuwenaar Peter Mommaert (54) leidde donderdag zijn eerste training bij Tervuren-Duisburg. Zondag zit de voormalige coach van Dender en Union in de dug-out tegen Liedekerke. De onderwijzer stond na zijn passage bij Union ook aan het roer bij SK Londerzeel, Waterloo, Zaventem en Diest. Tussendoor trok Mommaert als assistent naar Saoedi-Arabië, waar hij aan de slag was bij Al-Ahli. (rwd)

2de Provinciale VC Kester-Gooik Lothar Hellings en aanvoerder Arne Vanguchte keren terug uit schorsing. Lars De Ridder is hersteld (rib). Mike Devos hervatte de training, maar een rentree komt te vroeg. (rwd)

FC MEISE Op Dilbeek viel Yves Nkokolo geblesseerd uit. Hij is mogelijk voor een paar weken out. Daarmee mist FC wel één van zijn grootste sterkhouders. (ebm)

VK Holsbeek Een verdedigende kracht testte voorbije week positief op corona. De hele kern, zowel staff als spelers, brachten de week door in quarantaine. Wie van hen tegen zaterdag een negatieve PCR-test kan afleggen speelt de topper op KFC Herent. De voorbije week trainden de geel-blauwen amper door deze situatie, de spelers met een negatieve test trainden even donderdagavond. (svw)

SK Nossegem Witse Jacobs vierde al zijn rentree bij de reserven. Tom Deliens hervatte de loopoefeningen na een spierscheur. (rwd)

FC Schepdaal Senne Michiels moest in Machelen naar de kant met een spierscheur. Wesley Delvael is nog out tot de winterstop. Aanvoerder Matthias De Munck sluit opnieuw aan bij de groep na een lange revalidatie. (rwd)

4de provinciale FC Baal B Middenvelder Thibaut Van Eetvelde (corona), flankspeler Axel Bielderman (scheur knieholte), verdediger Siebe Vanhoutte (been), nummer negen Michiel Van Muysen (schoolwerk) en Yari Eulaerts (knie) waren voorbije speeldag out.Ze hopen naar komende thuismatch toe tegen KSC Keerbergen Vanhoutte, Van Eetvelde en Van Muysen te recupereren. (svw)

Vrouwenvoetbal 2de nationale WOLVERTEM MERCHTEM Zaterdag moesten de vrouwen van KHOWM niet aantreden tegen Aalst B. Bij de Oost-Vlaamse club was er een tekort aan speelsters en daardoor werd het 0-5. Dankzij die drie punten staat Wolvertem Merchtem nu vijfde op één punt van Zottegem en Melsele. (ebm) Wielrennen Ruben Cumps Ruben Cumps uit Herent was zondag 21ste en eerste Vlaams-Brabander in de Beach Mountainbike-race van De Panne. Meer dan 600 bikers stonden aan de start, waaronder enkele profwegwielrenners. (fb)

• Aantal paginahits: 44.502.348