De tegenvallende resultaten van FC Herne hebben tot een trainerswissel geleid. Het bestuur besliste om de samenwerking met T1 Bart Van Onsem te beëindigen. Binnenskamers was dit geen gemakkelijke beslissing. Voorlopig neemt assistent Lothar Detaeye de taken van Bart Van Onsem over.

Na twaalf speeldagen staat FC Herne pas op de veertiende plaats in tweede provinciale B. Een veilige marge is dat allerminst, aangezien rode lantaarn Meise een wedstrijd minder heeft gespeeld. Dit weekend werken de Hernenaren de derby op Kester-Gooik af. Dat zal zonder trainer Bart Van Onsem gebeuren. Een voetbalwet zegt nu eenmaal dat de trainer de rekening betaalt bij tegenvallende uitslagen. In Herne is dat niet anders.

Sportief verantwoordelijke Philip Neerinckx geeft meer duiding. < < We menen dat de heropstanding er moet komen en liefst zo snel mogelijk. Het was echt een zeer moeilijke beslissing om tot een trainerswissel over te gaan. Bart is een formidabele mens die al na een paar maanden echte clubliefde toonde. We willen Bart daarom bedanken voor de voorbije twee jaar en hopen hem weldra terug te zien in Herne.>>

Opvolging?

Intussen werd al werk gemaakt van de opvolging. Herne heeft voor de winterstop enkele belangrijke matchen af te werken. Morgen wacht de derby op Kester-Gooik. Nadien volgt een verplaatsing naar Kraainem. Vervolgens neemt men het op tegen twee rechtstreekse concurrenten: Machelen staat dertiende, Meise zestiende.

< < Assistent Lothar Detaeye zal vanaf nu de trainingen en matchen leiden. Ik zal hem zaterdagavond op Kester-Gooik als sportief manager bijstaan. Op een nieuwe trainer is het eventjes wachten. We willen Lothar eerst een kans geven en we bekijken de situatie van week tot week. Daarbij willen we geen overhaaste beslissing nemen.>> (EVL)

• Aantal paginahits: 44.517.073