Met zes overwinningen op rij is FT Antwerpen opgerukt naar de tweede plaats in het klassement, KK Malle-Beerse staat na een opeenstapeling van nederlagen nog steeds onderin geparkeerd.

“En dus verwacht iedereen dat we dat varkentje wel even snel zullen wassen”, zegt Jasper Buyl, die zich toch aan een moeilijke wedstrijd verwacht. “In Malle hebben we het nooit gemakkelijk. We mogen ons niet te fel op hun mindere seizoen focussen. Ze hebben echt wel voldoende kwaliteit. Onderschatting is dan ook uit den boze. Met Zakaria Daali hebben ze bijvoorbeeld een speler in hun rangen die in zijn periode bij ons getoond heeft van grote waarde te kunnen zijn. Bovendien hebben ze met Pietro Benetti net een doelman aangesloten die de voorbije seizoenen meermaals punten wist te winnen bij zijn clubs. Als die in zijn dagje is, wordt het zaak om zo snel mogelijk te scoren.”

Buyl heeft dus zeker het nodige respect voor Malle-Beerse, maar gelooft natuurlijk ook in de kwaliteiten van Antwerpen.

“Na de nederlaag tegen Halle-Gooik hebben we achttien op achttien gehaald, het vertrouwen is dan ook groot. Net als de voorbije weken moeten we de partij meteen in handen nemen, ons spel opdringen en hen nooit in de wedstrijd laten komen. Zowel tegen Herentals als tegen Hasselt en Charleroi hebben we bewezen dat we ook met een beperkte kern wedstrijden naar onze hand kunnen zetten. Ook onze beloften hebben de voorbije weken meermaals bewezen een meerwaarde te zijn en hebben laten zien dat ze dicht bij een basisplaats aanleunen.” (mabe)

• Aantal paginahits: 44.505.581