De vaccinatiegraad in onze Eerstelijnszone Pajottenland staat op een hoog niveau. Meer dan 95% van de 65-plussers, 90% van de 18-plussers en 89% van de 12-plussers is gevaccineerd. Ondertussen draaien de vaccinatiecentra terug volop om de burgers een booster prik te bezorgen. Vlaanderen heeft hiervoor prioriteiten bepaald met als basiscriterium het verstrijken van het interval met de basisvaccinatie. Voor het ontvangen van de boosterprik geldt: 2 maanden na het Johnson en Johnson-vaccin, 4 maanden na de laatste AstraZeneca-prik en 6 maanden na de laatste Pfizer-prik.

Uitnodigingen

De 65-plussers en zorgverstrekkers zijn momenteel de groepen die aan de beurt zijn voor hun boosterprik. De 60- tot 64-jarigen worden momenteel nog uitgenodigd. Nadien worden alle andere burgers die minstens 2 maanden geleden gevaccineerd zijn met het Johnson & Johnson-vaccin uitgenodigd voor een extra prik, net zoals zoveel mogelijk burgers die minstens 4 maanden geleden een tweede prik met AstraZeneca gekregen hebben. De rest van de bevolking wordt voorzien bij het begin van 2022. Het callcenter contacteren is in deze fase vrij nutteloos gezien er niet meer met een reservelijst gewerkt wordt.

Let wel op, want het vaccinatiecentrum Gooik is verhuisd. Voor de eerste twee prikken de afgelopen maanden kon je steeds terecht in Sporthal Koornmolen. Maar gezien alle binnensporten daar opnieuw doorgaan, was het niet meer mogelijk om het vaccinatiecentrum daar herop te bouwen. Daarom werd gekozen om het vaccinatiecentrum in te richting in de kerk van Strijland, enkele honderden meters verderop in Strijlandstraat 61. Er is gratis (beperkte) parking voor het Vaccinatiecentrum Strijland, aan zaal Edele Brabant en op de Strijlandstraat. Anders kan je je ook parkeren aan Sportcentrum Koornmolen. Via de Processiestraat wandel je, op een veilig voetpad, naar de Strijlandstraat. De route is bewegwijzerd.

Het vaccinatiecentrum Dilbeek - Ternat bevindt zich nog steeds op het intussen bekende adres: Stationstraat 312 - 1700 Dilbeek.

• Aantal paginahits: 44.509.892