“We toonden ons de evenknie van Barcelona”, zegt Lieven Baert. “We veroverden meer balbezit dan Barcelona, trapten meer op doel en lieten ook meer doelpogingen in het kader optekenen. De groep bewees dat een stunt in de toekomst mogelijk is, terwijl Barcelona toch de nummer één van Europa is en misschien wel de beste zaalvoetbalploeg ter wereld tussen de lijnen brengt. Na de nederlaag tegen Pilsen pakte ik uit met een ferme bolwassing. Ik veegde de groep de mantel uit, want tegen Pilsen zag ik een onherkenbaar zwak Halle-Gooik. We verloren van een tegenstrever die intrinsiek niet sterker was. De groep beloofde me een sterke reactie en die kwam er ook.”

Zaterdag wacht met Dobovec een sterke tegenstrever die vijfde staat op de Uefa-ranking waar Halle-Gooik pas de elfde plaats bekleedt. De troepen van Lieven Baert worden bovendien geplaagd door schorsingen.

“Ronoinho, Gabriel en Diogo incasseerden twee gele kaarten en missen de derde wedstrijd. Ik verwacht dat jongens als De Bail en Steven Dillien hun kans grijpen om op de voorgrond te treden. We moeten opnieuw ons ware gelaat tonen.” (rwd)

• Aantal paginahits: 44.304.438