HANDBALDHC Overpelt - Elien Noten is er zaterdag tegen Uilenspiegel niet bij. Door een knieblessure is de kans groot dat ze dit seizoen niet meer in actie komt. (ik) Kortessem - Voor de thuiswedstrijd tegen Waasmunster (liga 2) kan leider Predrag Dosen op Smets (polsbreuk) na over zijn volledige kern beschikken. (ik) Bilzen - Bij de mannen van Bilzen is de volledige kern beschikbaar voor de thuiswedstrijd tegen Desselgem (liga ). Bij de vrouwen, die Denderbelle (liga) ontvangen komen Moons en Meuwissen uit quarantaine. (ik)

ATLETIEKThiam aan neus geopereerd - Nafi Thiam (27) heeft zich aan haar neus laten opereren. “Ik kan niet wachten om eindelijk normaal te kunnen ademen door die stomme neus”, verklaarde de tweevoudige olympische kampioene zevenkamp donderdag. (b)

BAANWIELRENNENFinale CL niet in Tel Aviv - De finale van de eerste editie van de Champions League baanwielrennen die voor 11 december in het Israëlische Tel Aviv was gepland, is geannuleerd. De finale zal nu zaterdag plaatsvinden in Londen, waar vrijdag al de derde manche gereden wordt. De puntentelling, het algemeen klassement en de prijzenpot van 500.000 euro blijven ongewijzigd. (b)

PAARDENSPORTJumping Mechelen gaat niet door - De wereldbekerjumping van Mechelen gaat ook dit jaar niet door. Net als in 2020 gooit de coronapandemie roet in het eten. (jh/b)

FUTSALFP Halle-Gooik - In de Elite Ronde van de UEFA Champions League verloor Halle-Gooik eervol tegen eindfavoriet FC Barcelona met 4-8. Zaterdag spelen de Pajotters nog voor de eer tegen Dobovek. (jotr) PIBO Hoeselt: De tweedeklasser, met drie spelers in quarantaine, plaatste zich als eerste Limburgse club bij de laatste zestien in de Beker van België na 1-5-winst bij Eisden-Dorp B. (jotr) Houthalen La Baracca - Guust Vanhove ontbreekt vanavond tegen FULL Hasselt. Volgende week weet het talent meer over zijn knieblessure. (jotr) RSC Koersel: Met Soufiane Abattoy (BZVB), Kenny Smets (ex-Lier en Hoboken) en Adnan Asbaa (Aarschot) haalde Koersel drie versterkingen voor de terugronde. (jotr)

TENNISDavis Cup - Rusland plaatste zich in Madrid, met 2-0-winst tegen Zweden, voor de halve finales van de Davis Cup, waarin het Duitsland, dat Groot-Brittannië uitschakelde met 4-2, partij geeft. In de eerste halve finale staat Kroatië vrijdag tegenover Servië. De finale wordt zondag gespeeld. (b)

• Aantal paginahits: 44.327.939