Flanders Classics wordt vanaf 2022 volledig eigenaar van Gent-Wevelgem. Sinds 2009 was het al medeorganisator van de voorjaarsklassieker, nu kiezen de historische aandeelhouders ervoor om de fakkel < < met het oog op de verdere ontwikkeling van de wedstrijd>> helemaal over te dragen.

WB-jumping van Mechelen weer afgelast

De WB-jumping van Mechelen zal ook dit jaar niet doorgaan. Net als in 2020 gooit de coronapandemie roet in het eten. < < We spreken af in 2022 voor de meest onvergetelijke Jumping Mechelen ooit. Zodat we eindelijk die 40 kaarsjes kunnen uitblazen.>> Alle tickets worden terugbetaald.

Favoriet Rusland in halve finales Davis Cup

Vandaag staat met het Slavische duel tussen Servië en Kroatië de eerste halve finale in de Davis Cup op het programma. Morgen komt Rusland in actie tegen Duitsland. De Serviërs kunnen bogen op een gemotiveerde Novak Djokovic terwijl Kroatië met Mektic-Pavic het beste dubbelduo ter wereld in de rangen heeft. Rusland, dat gisteren in de laatste kwartfinale makkelijk de maat nam van Zweden, is mogelijk het op papier sterkste team (Medvedev, Rublev, Karatsev, Khachanov) van de vier maar moet wel eerst nog voorbij Duitsland raken. Alle wedstrijden worden in Madrid afgewerkt. Titelverdediger Spanje, zonder Nadal, raakte niet door de poules. (FDW)

• ZEILEN Emma Plasschaert staat op de 15de plaats na de eerste twee regatta´ s op het WK zeilen in de ILCA 6 (radial-klasse) in het Omaanse Mussanah. Eline Verstraelen volgt als 56ste.

• SNOOKER Luca Brecel (WS-40) heeft zich in het Engelse York geplaatst voor de kwartfinales van het UK Championship. Twee dagen nadat hij de Schot Stephen Maguire (WS-8) een 6-0 om de oren gaf, deed ´ The Belgian Bullet´ tegen Anthony Hamilton (WS-56) even goed: 6-1. Om een plaats in de halve finales neemt Brecel het op tegen McGill (WS-16).

• VOLLEYBAL Vrouwenclubs Oudegem en Oostende hebben beslist in eigen huis geen terugwedstrijd te organiseren in hun volgende ronde van de Europese bekers. Oudegem speelt kostenbesparend twee keer uit bij het Russische Ekaterinburg in de CEV Cup. Oostende treedt in de Challenge Cup twee keer aan op verplaatsing bij het Griekse Panathinaikos Athene. Als corona geen roet in het eten gooit. (PLG)

• FUTSAL Halle-Gooik heeft in het Tsjechische Plzen ook zijn tweede wedstrijd in de eliteronde van de Champions League futsal verloren. Barcelona, de kampioen van 2020 en runner-up van vorig jaar, bleek met 8-4 te sterk. Meteen is de uitschakeling een feit voor Halle Gooik.

• Aantal paginahits: 44.332.848