“We spelen elke match om te winnen”, zegt Jessy Verschueren, die naast communicatie­verantwoordelijke ook kinesiste bij de club is en mee de selectie samenstelt. “Of het nu tegen topclub Halle-Gooik is, waar we vorige week met 9-0 van verloren, of een bekermatch tegen een tweedeklasser. We zullen dan ook ons uiterste best doen om de volgende ronde te halen.”

Zo´ n bekermatch kan als een leuk tussendoortje worden beschouwd. “Als je naar ons klassement kijkt, kan je dat zeggen. In de competitie zit de heen­ronde erop. We haalden 4 op 33, maar geven de moed nog niet op. Van de elf matchen speelden we twee keer niet goed, tegen ­Eisden-Dorp en Malle-Beerse. In de andere wedstrijden, zoals op Hasselt en Moeskroen, hadden we meer verdiend. De mentaliteit zit nog altijd goed, elke week opnieuw. Natuurlijk is de beker niet onze eerste prioriteit, de focus ligt nog altijd op de competitie. Anders hadden we Hicham Salah van Malle-Beerse er niet recent bijgehaald. Na Grâce-Hollogne, waar we vier geschorste spelers recupereren, volgt een lange winterstop tot half januari. De eerste match van de terugronde tegen Jette, dat slechts één punt heeft, wordt er eentje van levensbelang. Maar eerst is er vanavond dus Grâce-Hollogne. Een plaats bij de laatste zestien kan ons seizoen wat kleur geven.”

Zoubeir (ziek) is twijfel­achtig.

(gf)

• Aantal paginahits: 44.297.955