WIELRENNENCampenaerts verloot wielertruitjes voor het goede doel - Met de kerstperiode in zicht zet werelduurrecordhouder Victor Campenaerts zich in voor het goede doel. Hij veilt de komende vier weken gehandtekende truitjes van zijn wielercollega´ s voor Qhubeka, de organisatie die zich via het wielrennen inzet voor Afrikaanse kinderen. (md)

atletiekVeldloopsters stellen atletiekbond in gebreke voor niet-selectie - Nina Lauwaert en Lisa Rooms, afgelopen weekend de nummers één en twee van de CrossCup in Roeselare, zijn het niet eens met hun niet-selectie voor het EK veldlopen (12 december in Dublin) en hebben daarom beslist de Belgische atletiekbond (KBAB) in gebreke te stellen. (b)

basketbalTop Divisie Vrouwen gaat door - Na overleg tussen de Top Divisie ploegen en de basketbalfederatie is er beslist dat de wedstrijden in Top Divisie bij de vrouwen voor de volgende drie weekends zullen doorgaan zonder publiek. De wedstrijden in de Top Divisie 1 en 2 bij de mannen worden uitgesteld tot na 15 december. In landelijke en provinciale reeksen worden de wedstrijden wel gespeeld, tenzij beide ploegen akkoord gaan om uit te stellen. (jope)

paardrijdenDemirsoy en Maupiler scoren - Derin Demirsoy (Faline) en Robinson Maupiler (Count on Me Z) veroverden op de eerste concoursdag in het Spaanse Valencia een zege bij de zesjarige paarden. (jh) Everars nummer 5 op ´ World Ranking List´ - Gisteren heeft de FEI haar nieuwe ´ World Ranking List´ voor ponyruiters uitgegeven. Dressuuramazone Liezel Everars pronkt op de vijfde plaats. (jh)

badmintonMarleen Loos doet 1ste reekshoofd wankelen - In de tweede ronde op het WK senioren moest Marleen Loos het met partner Ronny Hoefkens in de tweede ronde opnemen tegen het eerste reekshoofd, het Indisch duo Venglet-Kona. “In de eerste set ging het gelijk op tot 13/13 maar daarna speelde een iets te hoge foutenlast ons parten en zo ging set 1 verloren met 15/21. In de 2de set zorgden de Indiërs voor een blitzstart, sloegen al snel een kloof en zo verloren we met 11/21. Ondanks de score mogen we tevreden terugblikken op onze partij.” (le)

futsalHalle-Gooik verliest - In de UEFA Futsal Champions League verloor Halle-Gooik in Tsjechië zijn eerste van drie duels in de Elite Ronde. Tegen thuisploeg Plzen werd het 3-6, waardoor de Belgische vaandeldrager de ambities mag opbergen. Vandaag wacht FC Barcelona. (jotr)

fc limburg´ s HERENELDEREN B: Wouter Wouters is de nieuwe speler-trainer van ´ s-Herenelderen B (4A). Hij neemt het roer over van Carl Bailleux die gestopt is bij de club. “De trein opnieuw rustig op het goede spoor brengen na wat spanningen”, zegt Wouters. (nm)

• Aantal paginahits: 44.319.641