Voetbal 1ste nationale KVK Tienen Eva´ s Na de 2-4-nederlaag tegen Chastre houdt trainer Jan Bergans het voor bekeken. Bergans volgde Rony Panneels op, die al tijdens de voorbereiding opstapte. Nu neemt T2 Thomas Van Bael (25) over. (rbl)

2de provinciale FC Baal Verdediger Jeff Van Der Elst was terug uit quarantaine. Doelman Jarno Vandenheuvel en middenvelder Kenny De Winter waren om die reden afwezig op Perk. Vele spelers in de selectie hebben last van kleine kwaaltjes. (svw)

KVW Zaventem Eeckhoudt werd bij het afspringen voor een kopduel vol op de voet getrapt en houdt zo een pijnlijke enkel over aan de wedstrijd tegen Machelen. De Zaventemse aanvoerder wacht de ontzwelling af om zijn enkel verder te laten onderzoeken. (skm)

FC Herne Lothar Detaeye slikte bij zijn trainersdebuut zware verliescijfers, maar miste wel een reeks basisspelers met Orry De Vuyst (enkel), Ewoud Perrots en Christophe Wilmotte (hamstrings), Fabio Meskens (virus) en Jeff Desmet (hernia). Kaj Knipping vierde zijn rentree na een lange revalidatie. (rwd)

KVK Wemmel Gilles Hellinckx, Geoffrey De Donder en Yassinine Bufrahi vierden hun rentree tegen Mazenzele, evenals de voordien geschorste Giovanni Kielens. Devon Montfort zat op het rode strafbankje en moet ook zondag op Huizingen nog brommen. (rwd)

FC Geetbets De ploeg moest vorige zondag de wedstrijd op Elewijt uitstellen wegens vier besmettingen en spelers in quarantaine. Zondag ontvangt Geetbets de autoritaire leider Herent en FC kan voor dit duel over iedereen beschikken. (rbl)

Tielt-Winge Tegen Nossegem ontbrak de geschorste Bas Vrebosch, terwijl Jasper Vanderhagen geblesseerd aan de kant stond en Sander Vandaele door corona weerhouden was. (job)

SNA Keiberg Van corona blijft geel-zwart gespaard, maar voorts blijft de miserie duren. Jeroen Boeckx, Kristof Ducomble, Yusuf Ozcan, Pascal Beeken, Tanguy Van Hove, Niels Luyten en Brian Vancauwenberg waren geblesseerd en Jordy Swinnen was geschorst. (job)

FC Perk De nieuwe technische staf is compleet na de aanstelling van T2 Jonathan Cabron en T3 Dirk Van Nieuwenhove. De komst van Cabron betekent voor hoofdcoach Stephane Van Dorpe dat hij herenigd wordt met een assistent met wie hij al samenwerkte bij KV Mechelen. (rwd)

Eendracht Mazenzele Jan Schoorens fungeerde in Wemmel als interim-coach wegens het forfait van Pieter Stevens, die na een positieve Covid-test in quarantaine moest. Stijn De Rouck, Michael Delhaye en Tibo Hermans zijn nog out. (rwd)

KV Kester-Gooik Niels Van Schepdael liep in de derby tegen Herne een spierscheur op. Aaron Ledens moest tegen Kraainem naar de kant met een spierscheur. Remco Drieghe revalideert. Verdediger Mike Devos is klaar voor een rentree. (rwd)

• Aantal paginahits: 44.280.984