Serviër Dragan Tomic plaatste zich met zijn land voor het EK in januari in Nederland. Bij Halle-Gooik wordt hij één van de bepalende spelers bij het drieluik met Pilsen, Barcelona en Dobovec.

“Het EK wordt een schitterende ervaring, maar nu ligt de focus helemaal op Halle-Gooik, dat voor de belangrijkste week van het seizoen staat. Van toppers Barcelona en Dobovec weten we alles. Eerst moeten we evenwel voorbij Pilsen. De clash met Barcelona wordt een mijlpaal in mijn carrière, maar Pilsen geldt als de belangrijkste wedstrijd van het tornooi.”

Ook coach Lucas Cragnaz is beducht voor Pilsen. “Barcelona torst de favorietenrol samen met Benfica, Sporting Portugal en Almaty, maar eerst moeten we de handschoen opnemen tegen Pilsen.”

Details

“In de Final 16 zitten geen zwakke teams meer. We missen de geschorste Edu, maar iedereen kent zijn taak. Details worden wellicht bepalend, maar ik geloof in de kwalificatie.”

Manager Lieven Baert bereidde zijn ploeg voor op de hel van Pilsen. “We mogen ons verwachten aan een warm onthaal in een zaal met 10.000 thuisfans. Pilsen plaatste zich als tweede in een loodzware poule, die door het Russische Tyumen werd gewonnen. De Italiaanse landskampioen Pesaro werd derde en is uitgeschakeld. Ik geloof rotsvast dat we met onze ploeg kunnen stunten. Dit is het allersterkste Halle-Gooik ooit. Geschiedenis schrijven is mogelijk, zelfs tegen Barcelona, dat de nummer 1 van Europa is.”

Halle-Gooik speelt vanavond tegen Pilsen, donderdag tegen Barcelona en zaterdag tegen Dobovec. (rwd)

• Aantal paginahits: 44.536.149