Deze trofee wordt uitgereikt aan een Belgische speler of coach van Arabische afkomst, die in ons land actief is. Opmerkelijk daarbij is dat Bachar als futsaltrainer het opnam tegen trainers uit het veldvoetbal.

Tarik Tissoudali (AA Gent) sleepte de trofee in de wacht in het veldvoetbal, Ahmed Sababti (FT Antwerpen) won in het futsal. Rayane Bounida (Anderlecht) is de meest talentvolle speler. Karim Bachar haalde het in de categorie van de trainers. “Het is altijd fijn om in de prijzen te vallen. Het is een blijk van erkenning van je werk. Ik ben vooral blij dat ik het futsal in de kijker kan zetten. Bij de spelers werd er een onderscheid gemaakt tussen het veld en de zaal. Bij de coaches was dat niet het geval. Ik moest het bijvoorbeeld opnemen tegen Karim Belhocine (Charleroi) en Issame Charaï (OHL). Dat maakt het uiteraard moeilijker.”

Karim Bachar is met FT Antwerpen nog niet aan de winterstop toe. “Vrijdag bekeren we in Morlanwelz, een week later werken we de inhaalmatch in Jette af. Op papier zijn dat twee matchen, die we moeten winnen. Onderschatting is echter een slechte raadgever. Indien we beide matchen binnenhalen, kunnen we gewag maken van een geslaagde heenronde. We staan dan op de tweede plaats en zitten nog in het bekertornooi.” Nationale ploeg

Ook als bondscoach wacht er Bachar nog werk. “Zaterdag trainen we een eerste keer met een brede selectie. Die training is gericht op een toernooi dat we van 15 tot 19 december afwerken in Nederland. Naast het organiserende land zullen ook Frankrijk en Duitsland daar van de partij zijn. In januari plannen we met de nationale ploeg nog een vriendschappelijke wedstrijd, in april zelfs twee. Er zijn enkele geblesseerden (Anik, Dahbi, red.) of spelers met werkverplichtingen (Bouri, Nesen, red.) . Anderzijds zijn er ook enkele nieuwkomers opgeroepen voor die training. De definitieve selectie is nog niet gemaakt. Pas na het toernooi in Nederland mag ik even twee weken uitrusten.”

Preselectie nationale ploeg : Moustafa Idrissi (Moeskroen), Bram Meyers (Halle-Gooik), Dries Vrancken (Hasselt), Antoine Mageren (Borgloon), Steven Dilliën (Halle-Gooik), Matteo Cordier (Halle-Gooik), Gabriel Grello (Halle-Gooik), Lucas Diniz Pinheiro (Rijsel), Marvin Ghislandi (Chatelet), Omar Rahou (Chatelet), Valentin Dujacquier (Chatelet), Abdelhakim Sababti (Hamme), Souliemane Ouadi (Toulon), Zakaria Lamsaiah (Toulouse), Kenneth Vanderheyden (Borgloon), Jawad Yachou (Borgloon), Ayoub Anik (Charleroi), Mouhsin Bouzzid (Charleroi), Soufiane El Fakiri (Charleroi), Qendrim Bakija (Charleroi), Ibrahim Adnane (Antwerpen), Jasper Buyl (Antwerpen), Abdelhalim Ettalaki (Antwerpen), Ahmed Sababti (Antwerpen), Sven Sleypen (Hasselt), Joren Paulus (Hasselt), Meris Durakovic (Hasselt).

Lees ook: meer futsal

Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!

Ja, ik wil gratis onbeperkt toegang

• Aantal paginahits: 44.522.158