VOLLEYBAL BEKER VAN BELGIË LINDEMANS AALST De heenwedstrijd in de halve finale van de Beker van België tegen VH Leuven wordt op woensdag 15 december (20.30 uur) gespeeld. Zonder publiek, want supporters zijn in Schotte dan nog niet toegelaten. De terugmatch in Leuven wordt een week later op woensdag 22 december (20.30 uur) afgewerkt. Of Aalst op zaterdag 18 december de competitiematch tegen Maaseik mag spelen, wordt zaterdag beslist tijdens een vergadering van de Ligaploegen. (sgm)

voetbal 1ste nationale KVK Tienen Coach Dave Laeveren begroette de volledige A-kern op training. Ook Pieter Kempeneers, die met een kuitblessure op de sukkel was, is volledig fit en inzetbaar. (rbl)

1ste provinciale Tervuren Duisburg Balis is voor de derby tegen OHR Huldenberg geschorst. De wedstrijd wordt zaterdagavond gespeeld. Het aanvangsuur werd vervroegd naar 18 uur zodat na de match toch even in de kantine kan worden nagepraat. OHR Huldenberg moet naast de geschorste Engelen ook de geblesseerden Dieter Charlier, Jonas Philips, Michiel Devyver en Meylemans missen. Wouters, Demol en Vergauwen zijn terug en trainden voluit mee. (dvh)

3de provinciale FC Beigem Coach Dieter De Catte moet het de komende drie speeldagen in de titelstrijd rooien zonder Sam Ooms, die drie speeldagen schorsing aan de broek kreeg na een rode kaart. (rwd)

Ritterklub Jette Voor Michael Speeckaert zit het seizoen erop wegens de revalidatie na een kruisbandletsel. Ook Pierre Voglaire, Cedric Song en Fabio Dekempeneer revalideren nog. (rwd)

SK Steenhuffel Ruud Verdonck mist de topper op Berg-Op omdat zijn gele schorsing een week opschoof na de afgelasting van de thuiswedstrijd tegen Melsbroek B. Koen Carlier en Jany Ertveldt zijn opnieuw beschikbaar bij de Palmploeg. (rwd)

4de provinciale KORBEEK SPORT Aanvoerder Thomas Demoor was met vakantie. In Deurne vielen de beide broers Vandevenne uit: Victor met een liesletsel, Oscar met een schouderletsel. (job)

FC Baal B In Werchter ontbraken zeven spelers: de broers Seppe en Toon De ridder (quarantaine), Siebe Vanhoutte (hamstrings), Simon Van Muysen (enkel), Axel Bielderman (scheur knieholte), Yari Eulaerts (enkel), Scheys en Brys (schoolwerk) en Aertgeerts (schouder). (svw)

SK Deurne Niet alleen de scheidsrechter daagde niet op tegen Korbeek: ook Trainer Kurt Van Roosbroeck stuurde zijn kat. Kurt liet weten dat hij ermee stopt als trainer. T2 Johan Blockx nam zijn taak over. SK is op zoek naar een opvolger voor Kurt. (job)

Zaalvoetbal Beker van België Halle-Gooik Voor de fans van Halle-Gooik is het balen, maar de bekerpartij in Meeuwen wordt vrijdag zonder publiek gespeeld. Indien zoals verwacht de maat wordt genomen van de Limburgse tweedeklasser, dan breekt voor de spelers een winterbreak aan van liefst vijf weken. (rwd)

• Aantal paginahits: 44.121.876