Zaalvoetbal Beker van België FP Halle-Gooik Vrijdag trekt Halle-Gooik zonder supporters naar de Limburgse tweedeklasser Meeuwen voor de Beker van België. De wedstrijd wordt met gesloten deuren afgehaspeld. Vanaf 11 december tot 7 januari krijgen de spelers vakantie tijdens de lange winterstop. (rwd)

Atletiek Elien Vekemans Elien Vekemans vestigde vrijdag in Fayetteville (VSA), waar ze studeert, met 4,30m een Belgisch record bij de beloften (U23) in het polsstokspringen. De 20-jarige atlete van Daring Club Leuven overschreed 4,20m bij haar eerste poging. Haar recordsprong op 4,30m deed ze bij haar tweede poging. Vekemans probeerde het ook op 4,35m, maar zonder succes. Elien Vekemans studeerde eerst in Oklahoma, maar verhuisde voor haar tweede jaar in Amerika naar Fayetteville in Arkansas. (eg) LEUVEN Daring Club Leuven Atletiek (DCLA) mag opnieuw een Belgisch atletiekkampioenschap organiseren. Dat wordt op zondag 4 september 2022 het nationaal kampioenschap estafetten. In het Boudewijnstadion van Kessel-Lo zal er voor het eerst een Belgische titel worden uitgereikt op de 4x400m gemengde (m/v) aflossingsploeg. (fb)

Veldlopen Friedel Cuypers In de 5,810m lange vrouwenveldloop, die zaterdag in Arendonk plaatsvond, is Friedel Cuypers als tweede geëindigd in 22.00. De 18-jarige juniore van Daring Club Leuven Atletiek moest alleen de plaatselijke master +50 Hanne Peeters met twee seconden laten voorgaan. Derde in de wedstrijd werd Louise Hendrickx (eveneens van Dcla) in 22.13. Zij werd tweede bij de masters W50. Bij de mannen +50 was Stefan Rens de snelste. Hij legde de 4.390m af in 14.54. Roba-atleet Chris Wouters legde beslag op plaats twee in 15.10. (eg)

Philip Cortvriendt In de Sint-Niklaasveldloop zondag in Bree domineerde fysiotherapeut Philip Cortvriendt de seniorenwedstrijd over 9.110m. De 27-jarige atleet van Olympic Essenbeek-Halle had een volle minuut voorsprong op de Limburgers Gombeer en Ferson. Bij de vrouwen was de zege voor de Duitse atlete Sonja Vernikon. Hanne Van Loock (Dcla) eindigde als derde op 19 seconden. Karen Van Proeyen (Roba) werd vierde. Sigrid Vanden Bempt (Dcla) werd eerste master op plaats acht. Daags na zijn tweede plaats zaterdag in Arendonk knoopte Chris Wouters (Roba) aan met de overwinning in Bree bij de masters 50+. Voorts waren er bronzen medailles voor Liese Reniers (Rct) bij de cadetten en voor Allegra Güssov (Dcla) bij de scholieren. (eg)

ijshockey Beneleague Chiefs Leuven Leuven heeft eindelijk zijn eerste overwinning beet: in Geleen boekte het zelfs een ruime 3-8-zege. Een belangrijke fase lag in het begin van de tweede periode bij 1-2, toen Geleen met een veldoverwicht van eerst 5 tegen 3 en daarna 5 tegen 4 niet voorbij een sterke Leuvense goalie Wouter Peeters raakte. Daarop reageerden de Chiefs en ze liepen tot 2-5 uit. In de derde periode kon Geleen nog weinig terugdoen. De Leuvense goals kwamen van Alec James, Vanmontfort, Blockx (2), Versin, Tambeur en Steyaert (2). (rml)

• Aantal paginahits: 44.554.340