Toerisme Vlaams-Brabant en CVO Brussel starten met een opleiding tot biergids. ​ Er is een stijgende vraag bij brouwerijen naar dit soort gidsen. Vanaf 2024 gaat ook het Gidsenplatform Pajottenland & Zennevallei van start. Toerisme Vlaams-Brabant brengt hierbij de gidsen en gidsenverenigingen samen om ontmoeting en kennisuitwisseling te stimuleren.

Grote vraag naar biergidsen

“We kregen van een aantal lambiekproducenten de vraag naar meer gidsen. Samen met het CVO Brussel komen we met ons nieuw initiatief tegemoet aan hun vraag”, zegt Gunther Coppens, gedeputeerde voor toerisme.

Zo start CVO Brussel op 19 februari de opleiding tot biergids. “Tijdens deze cursus krijgt men op één jaar tijd een vakkundige opleiding tot biergids. Ook lambiek komt aan bod. Zo kan men als biergids er mee voor zorgen dat bezoekers op een aangename en kwaliteitsvolle manier kennis maken met het verhaal achter lambiek”, zegt Katrien Dedobbeleer van CVO Brussel.

Start gidsenplatform in Pajottenland & Zennevallei

Het Gidsenplatform Pajottenland & Zennevallei is een initiatief van Toerisme Vlaams-Brabant in samenwerking met de Streekgidsen Pajottenland en Zennevallei en andere gidseninitiatieven uit de regio. Het heeft als doel om gidsen en gidsenverenigingen te verbinden met elkaar en van elke gids een echte ambassadeur van de regio te maken.

• Aantal paginahits: 44.187.846