Eva De Roovere staat op 1 februari 2024 in de Polyvalente Zaal in Sint-Pieters-Kapelle met werk uit haar album vol onvervalste Nederlandstalige popsongs: ‘Hier en Nu’.  Eva treedt op in duo met pianist Ewout Pierreux, uit Bogaarden. Eva De Roovere stelt haar zesde Nederlandstalige full album voor en dit met een band vol drums, bas, toetsen en gitaar. Samen met pianist Ewout Pierreux zal je kunnen genieten van oude en nieuwe muziek en zal ze jou meenemen naar vroeger tot nu. Deze twee fantastische muzikanten bezorgen jou een avond met aanstekelijke ritmes, een avond om jouw zorgen weg te dansen.

Eva De Roovere studeerde aan de kleinkunstafdeling van Studio Herman Teirlinck en de Jazz Studio Tritonus in Antwerpen. In 1998 sloot ze zich aan als zangeres bij de Belgische folkformatie Kadril, ter vervanging van Patrick Riguelle. De groep was zo tevreden met haar als nieuwe zangeres dat de eerstvolgende cd Eva (1999) werd gedoopt. In dezelfde periode deed ze ook aan cabaret. In 1999 won ze de juryprijs van het Leids Cabaret Festival met Eeef & Coo, een samenwerking met Colette Notenboom. Ze zong tevens bij de groep Oblomow, opgericht door Gerry De Mol. Deze laatste samenwerking leverde onder meer de radiohits ´Later´ en ´Op een hoopje´ op en de albums Kleine blote liedjes (2004) en Min en meer (2005). Ze stond op het podium met onder anderen Boudewijn de Groot, Herman van Veen, Gabriel Yacoub en Luka Bloom.

Na zes jaar Kadril verliet De Roovere de groep om zich ten volle te kunnen toeleggen op haar solocarrière. In 2006 bracht De Roovere haar eerste soloalbum De jager uit, waarop ook de singles ´Fantastig toch´ en ´Anoniem´ staan. De cd werd een groot succes in Vlaanderen en bekroond met een triple gouden plaat. Enkele maanden later, in het voorjaar van 2007, werd het album ook in Nederland opgemerkt nadat De Roovere in het voorprogramma van Ilse DeLange had opgetreden. Ze trad eveneens op in het 3FM radioprogramma Giel en het televisieprogramma Mooi! Weer De Leeuw. In 2008 verscheen haar tweede album Over & weer, die goed was voor platina. Tijdens het festival Pukkelpop in 2010 zong De Roovere een duet met Snow Patrol. Haar derde cd ‘Mijn huis’ verscheen op 22 april 2011, waarop onder meer duetten staan met Ozark Henry (Antwerpen) en Thé Lau (Rechttoe en frontaal). Op 4 november 2013 volgde haar vierde album, met de titel ‘Viert’. Begin 2016 verscheen haar eerste Engelstalige soloalbum Chanticleer, dat opgenomen werd in Los Angeles. Ook werd een verzamelalbum uitgebracht naar aanleiding van haar tienjarige solocarrière. In 2018 maakte ze een familiealbum met neef Wim Punk, de frontman van The Wolf Banes, onder de naam The Skinny Genes. Het album werd in april 2019 in de Arenbergschouwburg voorgesteld. In 2019 keerde De Roovere met het album La loba terug naar de Nederlandstalige muziek. In februari 2022 kwam daar het album Hier en nu bij, dat ook Nederlandstalige liedjes bevat, die ze op 1 februari 2024 in de polyvalente feestzaal zal brengen.

Ewout Pierreux Ewout Pierreux (45) uit Bogaarden werd geboren in een creatieve familie met een muzikale vader (saxofoon) en een schilderende moeder. Hij volgde een klassieke opleiding aan de muziekacademie van Halle en Gooik, waar hij afstudeerde in 1996. Daarna koos hij voor piano en vervolgde zijn studies aan het Lemmensinstituut in Leuven, waar hij onder meer werd opgeleid door Ron Van Rossum, Frank Vaganée, Dré Pallemaerts, Bert Joris en Peter Hertmans. Hij studeerde af in 2001. Pierreux is de vaste pianist en echtgenoot van de Zuid-Afrikaanse zangeres Tutu Puoane. Met haar richtte hij in 2010 ook het platenlabel SoulFactory Records op. Verder maakt hij deel uit van Rebirth Collective, de mini-bigband onder leiding van trombonist Dree Peremans en van het Bart Defoort Quintet. Als vervanger speelt hij regelmatig met het Brussels Jazz Orchestra. Sinds 2011 is hij ook verantwoordelijk voor de concertprogrammatie van de Antwerpse jazzclub Café Hopper. Hij is als docent Jazzpiano en Ensemble verbonden aan De Kunsthumaniora in Antwerpen. Waar ? Polyvalente Zaal, Markstraat in Sint-Pieters-Kapelle Wanneer ? 1 februari 2024 om 20u Prijs: 16€ Foto Eva De Roovere: ©GC Herne - Foto Ewout Pierreux: ©roger vantilt

• Aantal paginahits: 44.354.198